UX, UI ja graafinen suunnittelu

Asiakaskokemus erottelee menestyjät massasta. Käytettävyys ja visuaalinen miellyttävyys ovat digitaalisissa palvelussasi käyttäjän suuntaan näkyvin erottumiskeino. Yleensä vaihtoehtoja on ja vaihtaminen on vaivatonta, joten ulkoiset asiakkaat äänestävät entistä herkemmin jaloillaan. Sisäisten asiakkaiden kohdalla kynnys vaihtaa on suurempi. Näissäkin tapauksissa ergonomiaan ja käytön helppouteen kannattaa kuitenkin panostaa. Sovelluspohjaisten työkalujen käyttäjäkokemus vaikuttaa suoraan työssä viihtymiseen, työn laatuun ja tehokkuuteen.

 

Käyttöliittymä on kuin vitsi – jos sitä tarvitsee selittää, se tuskin on hyvä

UX, eli käyttäjäkokemus, tarkoittaa sitä, miltä käyttäjästä tuntuu sovellusta tai sivustoa käyttäessään. Tämä ei teknisen mittarin ja teknologian synnyttämän tuotteen yhdistelmä on mielenkiintoinen. Puhuttaessa ihmisen tunteista alamme olla hyvin lähellä brändiuskollisuuden ydintä. Kokenut UX suunnittelija voi osua lähelle maalia käyttämällä ajantasaisia ja yleisesti hyväksi todettuja käytänteitä. On kuitenkin hyvä tiedostaa, että hyvän käyttäjäkokemuksen tuottaminen on loputon polku kohti täydellisyyttä, jossa päämäärä on liikkuva maali.

Kiinnitämme suurta huomiota käyttöliittymän ja graafisen ilmeen suunnitteluun ja toteutukseen toimituksissamme. Pidämme asiakkaan äänen mukana projektin edetessä vaiheesta toiseen. Suurimmissa projekteissamme olemme tuottaneet asiakkaan pyynnöstä satoja interaktiivisia prototyyppejä iteroidessamme asiakkaamme kanssa parasta ratkaisua. Emme keskity pelkästään koodiin, vaan autamme tarvittaessa asiakastamme miettimään, mitä heidän asiakkaansa voisivat arvostaa. Muodostamme laajennetun tiimin, jonka yhteinen päämäärä on loppuasiakkaan palveleminen.

 

Coming together is a beginning.
Keeping together is progress.
Working together is success.

~Henry Ford~

Voimme auttaa myös, mikäli haluat parantaa jo olemassa olevan ratkaisusi käytettävyyttä. Laitamme digitaalisen tuotteesi käytettävyyden oikeille raiteille puolestasi, jotta voit suunnata oman energiasi siihen, mitä et voi ulkoistaa. Yrityksesi menestys pohjautuu lopulta siihen, miten asiantuntevasti tunnet asiakkaasi ja heidän ongelmansa. Sekä edelleen ratkaisuistasi sen suhteen miten tuotteesi tai palvelusi poistaa asiakaskuntasi toiminnan esteet ja ilahduttaa heitä. Olivatpa asiakkaat sitten yrityksen sisäisiä tai ulkoisia.

 

Evästeistä

Tervetuloa! Sivustomme käyttää evästeitä, jotta voimme tallentaa asetuksesi ja tarjota yksilöllisen käyttökokemuksen. Ensimmäisellä käyttökerralla sivusto luo lyhyen tekstipätkän koneellesi, johon nämä tiedot tallentuvat. Mikäli tämä ei sinulle sovi, niin voit estää evästeiden käytön selaimesi asetuksissa tai olla kokonaan käyttämättä evästeitä hyödyntäviä sivuja.

SELVÄ